cukier kokosowy sklep online
herbaty bio sklep online

Kiełki – zakończenie

CAM00419-001Kiełki z dyni już pojawiają się na czwarty dzień. Działają jak afrodyzjak – odmładzają nas. Polecane są szczególnie dla mężczyzn, gdyż poprawiają funkcję gruczołu prostaty i zapobiegają jej przerostowi. Posiadają bardzo dużo witaminy E i kwasu linolenowego, który przyczynia się do zwiększenia jej przyswajalności. Pestki, a szczególnie ich kiełki zawierają cynk i żelazo (wyłuskane tracą 70% wartości odżywczych).  

Kiełki z grochu
Zarodki, czyli kiełki możemy stosować do potrawy gotowanych i surowych. Zawierają witaminy B12, A, C, K i P oraz śladowe minerały: magnez, mangan, miedź i dużą ilość enzymów.
Z uwagi, że mają 25% protein, to też w połączeniu ze zbożem stanowią pełne białko
– Jerzy wtrącił – zawarte w nim wartości dają siłę nawet ciężko pracującym.
Matki, które jedzą dużo potraw fasolowych i grochowych rodzą zdrowe dzieci.
– Masz rację, bo w nich znajduje się dużo fosforu.
– Zawierają też lizynę, która rozpuszcza złogi złego cholesterolu, czyli są wskazane i dla ludzi starszych.
 – Słyszałem, że witamina E i PP pojawiają się dopiero po 5 dniach kiełkowania.
– Masz rację! Im dłużej kiełkujemy ziarna, tym są one bardziej wartościowe.

Kiełki fasoli Mungo
W skiełkowanej fasolce występuje dużo witamin: A, B1, B2, B3, B6, E i C oraz pierwiastki śladowe: magnezu, fosforu, potasu, żelaza i wapnia.
Wzmacniają nasz organizm, przyczyniają się do szybszego gojenia się ran, poprawiają wzrok oraz pracę nerek i wątroby. Czas kiełkowania 4 dni.

Skiełkowana fasolka Azuki
Posiada te same wartości odżywcze, co kiełki z fasoli Mungo, ale mają więcej lizyny.
Wzmacniają centralny i obwodowy układ nerwowy. Oczyszczają szczególnie nerki ze złogów. Wywar z fasolki Azuki pić 3 x dziennie po ½ szklanki

Przepis na potrawę z kiełków fasolek Mungo i Azuki dla 2 osób
1 szklankę kiełków
1 szklankę posiekanej zieleniny (pokrzywa, pietruszka, czosnek)
2 porcje oczyszczonej, osolonej ryby (wybranej dowolnie)
1 łyżka oleju kokosowego
trochę ostrych przypraw
Kiełki mieszaniny z zieleniną. Na dno naczynia dajemy rozpuszczony tłuszcz. Następnie zieleninę i rybę. Obsypujemy ostrymi przyprawami. Pieczemy w temperaturze 180 stopni do pół godziny.

Więcej potraw jest w naszej książce „Pięć pór roku w naszej kuchni”.

Skiełkowane ziarenka sezamu
Zawierają dużo wapnia – więcej niż nabiał, witaminę E, kwasy tłuszczowe i lecytynę. Wzmacniają naszą pamięć, przez co nas odmładzają

Skiełkowany słonecznik
Jedynie ziarno słonecznika jest wolne od rożnych szkodliwych substancji i insektów. Przeprowadzone badania pestek słonecznika stwierdziły, że zawarty w nich kwas linolenowy ma działanie przeciwsklerotyczne.
– zawierają dużo witaminy A
Czas kiełkowania 4 dni

Kiełki z nasion rzodkiewki
Kiełkują szybko 3 dni
Wartości odżywcze kiełków wzrastają, gdy kiełkujemy ziarna dłużej. Po 12 dniach pojawia się dużo witaminy B12 (zwana przeciwrakową).
Gdy podczas kiełkowania pojawiają się zielone listki to oznacza, że roślinka ma już chlorofil.
Kiełki rzodkiewki posiadają dużo witamin i minerałów śladowych. Dlatego swoje menu należy wzbogacać skiełkowanym ziarnem rzodkiewki.

Do skiełkowania ziaren zmusza nas zatrute środowisko – powiedział Jerzy.
– Masz rację, dlatego musimy zakładać małe ogródki, które będą wzbogacały nasze pożywienie o pełnowartościowe produkty. Bo jeszcze chcemy żyć dalej w zdrowiu i radości – odpowiedziałam
– Musimy szukać rożnych źródeł, aby sobie pomagać. Bo my jesteśmy starsi i nie mamy już takich sił, aby stać w kolejce do lekarzy.
– Tak masz rację – bardzo się cieszę, że szukasz różnych źródeł i to szczególnie w przyrodzie, której my jesteśmy częścią, aby zapobiegać starczym dolegliwością – dodał Jerzy.
Teraz na wiosnę pojawiają się rośliny bogate w chlorofil. Kolor zielony rośliny to barwnik, który posiada zbliżoną budowę molekularną do naszej krwi.
– Bo to krew rośliny – powiedział Jerzy
Uczeni amerykańscy za to odkrycie otrzymali nagrodę Nobla, gdy stwierdzili, że funkcja tych barwników jest jednakowa – oba przenoszą tlen.
Bo podstawą zdrowia jest czysta, dobrze odżywiona krew, która przepływa przez cały organizm i dociera do każdej naszej komórki. Zaopatruje je w potrzebne składniki odżywcze – powiedziałam.
 – Jerzy dodał – dlatego warto przeprowadzić kurację sokiem z pokrzywy, aby nie chorować na grypę.
Po 6 tygodniowej kuracji jak podaje Pani dr. Kempisty: u niektórych pacjentów cofnęły się zmiany owrzodzenia żylakowate podudzi, przewlekłe stany zapalne zatok, anemiczne a szczególnie zmiany miażdżycowe. Badania laboratoryjne wykazały, że i obniżył się poziom złego cholesterolu. U pacjentów z wartości 400 spadł do 120. Zniknęły też przewlekłe alergie dróg oddechowych i ustąpił katar sienny.
Organizm u tych pacjentów, którzy przeprowadzili taką kurację stał się odporniejszy. Organizm został odtruty, oczyszczony z nadmiaru toksyn i dobrze odżywiony.
Profesor dr. Kazuhiko Kubota z Tokio zainteresował się sokiem z traw jęczmienia. Odkrył, że w zielonym soku jęczmienia jest enzym GOD, który opóźnia proces starzenia, działa przeciwzapalnie i zmniejsza skutki skażenia radioaktywnego.
– Bo jak wcześniej mówiłeś, zielony sok oczyszcza nas ze złogów i dlatego proces starzenia może się opóźnić. – odpowiedziałam. Ale skąd go wziąć? – zapytałam.
A Jerzy mówił dalej: Na podstawie tych badań Japończycy opracowali technologię przemysłowego otrzymywania soku (z traw wyrosłych do 50 cm) z jęczmienia.
Zauważyli, że przez stosowanie go rodzi się mniej dzieci z porażeniem mózgowym. To dlatego, że jęczmień jest jedynym zbożem, które nie zmienia się genetycznie.
W wielu krajach Europy chlorofil otrzymywany jest z pędów pszenicy – wtrąciłam – ale chyba nie z tej hybrydowej?
– Na pewno masz rację! Ale z jakiej to na razie Ci nie powiem, muszę wgłębić się w ten temat.
Wiem tylko, że chlorofil może zlikwidować zmiany nowotworowe i immunologiczne (białaczkę).
– To nie słychane co ty mówisz!
– Pozwólmy naszym kiełkom rosnąć dłużej, aby pojawił się u nich zielone listeczki – chlorofil. Starajmy się zapewnić im czyste środowisko.
Powinniśmy jeść codziennie zielone listki bogate w chlorofil, gdyż na wiosnę obsypuje nimi natura.
– A ja myślę, że będziemy je drobno kroić i obsypywać kanapki, sałatki i potrawy. Tak jak to zwykle robimy z natką pietruszki.
– Masz rację! Ale tą zieleninę dobrze, gdy żujemy i mieszamy ze śliną. To już w jakie ustnej wiele wartości odżywczych wchodzi bezpośrednio do krwi.
– Słyszałem, że chlorofil  wskazany jest i dla osób mających cukrzycę, bo obniża zapotrzebowanie na insulinę.
A u osób z problemami tarczycy usprawnia jej pracę.
Czyli jest błogosławieństwem na nasze wszystkie dolegliwości – powiedziałam.
Jerzy dodał – A ci, którzy odżywiają się i postępują zgodnie z naturą wcale nie chorują.
– Ach jaka wielka szkoda, że tak późno zaczęliśmy zgłębiać te wiadomości – dodałam.
– Lepiej późno niż wcale. Może nam się uda uniknąć ciężkich schorzeń – zakończył Jerzy.