cukier kokosowy sklep online
herbaty bio sklep online

Łączenie pokarmów

fotor_139642409778522-001Obecnie bardzo dużo mówi i pisze się na ten  temat.

– Powiedź po krótce o wszystkim, bo ja też już zapominam!- powiedział Jerzy

– Może masz i rację, bo i mnie się czasem to przydaża.

– Nie powinniśmy łączyć nabiału z mięsem.

– Owoce jemy oddzielnie.

– Mięso, wędliny, jaja i inne produkty wysoko białkowe najlepiej łączyć z jarzynami.

– Kasze dobrze komponują się z roślinami strączkowymi.

– Ryż brązowy, kukurydzę z fasolką szparagową, z zielonym groszkiem, kapustą, brukselką, kalafiorem i fasolą.

                                                                                                     

Gdy nie zwracamy uwagi w czasie przyrządzania posiłków na łączenie pokarmów i jeszcze dodajemy złe tłuszcze (oleje i margaryny) i inne przetworzone produkty, to bardzo obciążamy pracą układ trawienny.

Ogranizm nasz stawiamy w kłopotliwej sytuacji, bo gruczoły soków trawiennych muszą wydzielać wszystkie soki jednocześnie. W takim trawieniu pokarmów bierze często udział 1400 enzymów.

Po źle przygotowanym posiłku i jego spożyciu stajemy się ociążali, senni i słabi. Nie mamy chęci do pracy.

 

W. Kemposty, autorka książki ,, Leczenie żywieniem” pisze, że nie ma złego cholesterolu, jest jeden związek chemiczny, a produkty, które go posiadają połączone prawdiłowo nie czynią szkody w naszym ogranizmie. Jako przykład podaje jajko. Zadaje  też pytania żywieniowcon, lekarzon, dlaczego ograniczają ich spożycie.

Jajko zawiera dużo witamin i pierwiastków, prawie całą tablicę Mendelejewa, czyli są nieodzowne dla naszego zdrowia.

Jak podają statystyki, przeciętny Polak zjada mało  jaj około 280 szt. Rocznie a Japończycy dwa razy tyle. – Przez to może są zdrowsi od nas, bo nie ma u nich kolejek do lekarzy – zapytał Jerzy.

– Oni napewno są zdrowsi od nas, bo wogole innaczej się oddżywiają, spożywają dużo owoców morza.

W ostatnim miesięczniku ,, Żyj długo” lekarz Alina Rewalio pisze, że przeprowadzono badania przez naukowców, okazało się, że w żółtku jaja znajdują  się fosfolipidy, które ograniczają rozwój miażdzycy, a zawarta w nich licyna niszczy bakterie, wirusy. Stwierdzili również, że miażdzyca powstaje na skutek zaburzenia metabolizmu lipidów w naszym ograniźmie. – O! To wielkie odkrycie- powiedział Jerzy.

 

Ale zdrowe są tylko jajka ugotowane na miękko.

– Przypominam sobie, że jeden z lekarzy w Lodzi zalecał mi zjadanie codziennie 2 żółtek ugotowanych na miękko, ale bez białka.

– Nie uzasadnił dlaczego masz odrzucić białko?

– Widzicie lekarze- dietetycy uważają, że w naszych posiłka jest za dużo białka.

                                                                                   

– Myślę, że zjadane jajka muszą pochodzić od kur wypuszczanych na trawiaste wybiegi, wtedy spełniają normy odżywcze.

– Słyszałam, że jaja z takich kur mają wartości odżywcze o 20% wyższe

– Ponadto jeszcze ci dodam, że jajko ugotowane na twardo posiada już lizynę, to ona przyczynia się do niszczenia naszej mieżdzycy. Jest to żółtko martwe i nie ma w nim życia.

                                                                       

– A co powiesz o maśle? Bo różne zdania są o nim?- zapytał Jerzy.

Masło świeże posiada wielokrotnie więcej składników energetycznych niż inne tłuszcze.

– Najlepiej spożywać świeże, smażone nie posiada ich już tyle.

                                                                       

– Co dalej powiesz?

– Może wrócimy do tematu o spożywaniu posiłków zgodnie z zegarem biologicznym!

– A to ważny temat, choć wielu osobom nie będzie się podobał- rozpocznie się dyskusja.

 

Jeżeli przyrządzimy posiłek zdrowy i zastosujemy prawidłowe połączenie, a nie spożyjemy go w określonym czasie wg zegara biologicznego

 

To pożywienie nie będzie dobrze przyswojone i może tworzyć ,, pustą energię”, któa nie zmocni nas, a tylko powiększy naszą wagę.

– Nie wiedziałem!

Bo nasza waga ciała, gdy zwyżkuje, to jesteśmy w stanie głodu energetycznego. Wówczas tyjemy i jesteśmy słabsi

– Co słyszę! Wobec tego należy przestrzegać czas spożywania posiłków, bo to ważne dla naszego zdrowia.

– Ale co powiesz, gdy idziemy na przyjęcie i stół się ugina od potraw? I najadamy się?

 

W zasadzie ogranizm nasz jest głodny, gdy nie przestrzegaliśmy łączenia pokarmów i czasu ich spożywania. Jeżeli oddżywiamy się zdrowo to takie przyjęcie nie daje nam komfortu psychicznego. Zgadzasz się ze mną?

– Chyba tak !

Ale wytłumacz mi jeszcze, co kiedy spożywamy posiłki w godzinach minimum energetycznego? Co się dzieje w naszym organizmie, gdy jemy w tym czasie, kiedy nie powinniśmy jeść?

A o to przykłady!

W godzinach 19-21 obciążyliśmy nasze osierdzie, które powiązane jest z układem krwionośmym. Wg medycyny chińskiej to czas spokoju psychicznego stalibyśmy się bardzo nerwowi.

A spożywanie posiłków w godz. 21-23 to kanał energetyczny ogrzewana potrójnego.  To czas na miłość. Na zgodę małżeńską. Zakłócenie posiłkiem tego czasu spowodowałoby nie udany seks i kłótnie.

– To najlepsze godziny na seks.

– Czyli seks w tych godzinach musi być udany.

– Bo na tym kanale zgromadziliśmy energię z pokarmu całego dnia.

– Słyszałem, że rano też są godziny wskazane na seks. Około godziny 6.

Zauważyłam, że jest dobrze, gdy przestrzegamy minimum energetyczne naszych narządów. Bo nie obciążamy ich pracę, pozwalamy też im odpocząć i zregenerować się.

– Myślę też, że będziemy przez to zdrowsi i radośniejsi.