cukier kokosowy sklep online
herbaty bio sklep online

Spożywanie pokarmów

DSCF2399-001– Widzę, że różnie komponujesz posiłki i przestrzegasz czasu w ich spożywaniu – stwierdził Jerzy
– Tak, to bardzo ważny temat!
Ja opieram się na medycynie chińskiej. Chińczycy twierdzą, że każdy z nas ma zakodowany zegar biologiczny i aby być zdrowym musimy go przestrzegać. Zgodnie z zegarem powinniśmy spożywać 3 posiłki dziennie. Pomiędzy posiłkami możemy zjeść owoce lub pić czystą wodę.
Wygląda to następująco:
W godz.7-9 zjadamy śniadanie, gdyż w tym czasie żołądek dostaje dużo energii i trawi bardzo dobrze.
Na śniadanie powinniśmy zjadać więcej od pozostałych posiłków.
W godz.13-15 zjadamy obiad, ale winien być mniejszy niż śniadanie. W tym czasie dobrze pracują jelita cienkie.
Kolację jemy od 17 do 18, winna być lekkostrawna i mała. Mnie ten rozkład posiłków dobrze służy, myślę, że i ty też po nich dobrze się czujesz. Zauważyłam, że kiedy pomiędzy posiłkami zjemy dodatkowe jedzenie, to źle się czuję. Robię się ociężała i słaba. Wyczytałam, że spożywając jedzenie dodatkowo w czasie nie przewidzianym na posiłki, obciążamy organy, które mają słabą moc energetyczną. Na przykład w godz.10-12 spożywając posiłek obciążamy swoje serce, gdyż w tym czasie ma ono minimum energetyczne. Obciążamy tez układ krążenia.
Kardiolodzy dobrze wiedzą, że zawały najczęściej występują pomiędzy godz.10-13 i 23-1, kiedy serce ma minimum energetyczne.
– Masz rację!
Ja nie mogę zrozumieć dlaczego lekarze i dietetycy zalecają spożywanie posiłków 5 razy dziennie.
– Nie odpowiem Ci!
My starsi i dzieci powinniśmy starać się, aby zjadać jak najwięcej posiłków ciepłych (przepisy potraw śniadaniowych, obiadowych i kolacji podaliśmy w naszej książce „Pięć pór roku w naszej kuchni”, jest tam ponad 400 przepisów).
W czasie spożywania posiłków powinien być spokój i dobre przeżuwanie pokarmu.
Bo proces trawienia zaczyna się już w jamie ustnej, wtedy część dobrze przerzutego pokarmu jest wchłaniana do krwi.
Żując pokarm zjadamy mniej i jesteśmy nasyceni. Gdy szybko jemy to źle gryziemy i zjadamy go dużo więcej.
Unikajmy pokarmów przetworzonych. Takich jak: biały cukier, biała mąka, sól i ryż itp. Są to produkty pozbawione wartości odżywczych. Do naszego organizmu wnoszą tylko puste kalorie.
Mrożonek też nie jadamy, gdyż są to produkty martwe, nie posiadające już energii. Staramy się żyć zgodnie z przyrodą i to, co ona nam daje w danym okresie, wnosimy na stoły.
Staramy się też produkty żywnościowe przechowywać w sposób naturalny (tak jak to robiły nasze babcie, gdy nie miały lodówki).
Unikajmy potraw tłustych i smażonych.